Du kan gjøre e-handelsbutikken din mer vellykket med disse enkle markedsføringstipsene

Her er fem enkle måter å markedsføre produktene dine på eBay, enten du selger fysiske produkter eller digitale.

Sørg for å lage en e-postliste

Hvis du vil bygge listen din, kan du tilby kuponger for rabatter, registrere alle som kjøper fra deg, og gi bort et gratis digitalt produkt til abonnentene dine som er relatert til dem og løser et problem for dem. Du kan enkelt lage en gratis PDF-sjekkliste eller noe relatert til hva slags produkter du selger.

Sett opp en nisjespesifikk facebookgruppe for å komme i kontakt med kunder

Du kan også bruke sosiale medier til å opprette brukerspesifikke grupper (som Facebook-grupper) for å markedsføre e-handelsbutikken din på nettet. For eksempel, hvis du selger katteleker, kan det være lurt å opprette en katteelskergruppe der du kan samhandle med katteelskere og deretter gi dem første slipp på salg eller nye produkter.

Kjør målrettede Facebook-annonser

Du kan kjøre individuelle Facebook-annonser for bestemte produkter eller tjenester, i stedet for en hel reklamekampanje for nettstedet ditt. Ved å følge instruksjonene fra Facebook, kan du enkelt installere en Facebook-piksel på nettstedet ditt eller ved å ansette noen som vet hvordan du gjør det, for eksempel webdesigneren din. Ved å bruke pikselen kan du annonsere til kun personer som har vært på siden din før.

Hold nettstedet ditt oppdatert med informativt innhold

Å få en blogg for e-handelssiden din er en fin måte å dele informativt innhold som engasjerer, lærer og informerer publikum om produktene dine. Brukergenerert innhold som viser hvordan produktet ditt brukes kan publiseres, inkludert casestudier, eksempler på hvordan du bruker produktet ditt, tips og mye mer.

Mer nyttig, verdifullt og informativt innhold er bedre. Enda bedre hvis det er interessant og engasjerende, så folk vil dele det. Sosiale medier kan også brukes til å promotere arrangementet.

SEO kan øke salget hvis den brukes riktig

Søkemotoroptimalisering er avhengig av dine produktbeskrivelser, produkttitler og hvordan du identifiserer bildene av produktene dine. Ikke ignorer noe av den tanken at kundene dine ikke kan se det. Søkemotorer bruker det til å vise innholdet ditt, så ikke overse dette viktige aspektet ved SEO.

Next post Bedriften din kan dra nytte av e-handelsmarkedsføring